čtvrtek 25. června 2015

Apetit piknik 2015

Letošní Apetit piknik prodělal oproti předchozím ročníkům řadu změn. Tou první a největší bylo místo konání, které se z Karlína přesunulo do parku na Grébovce. Tím se zvětšil prostor a přibylo stánků i zábavy. Samozřejmě také úměrně přibylo lidí.
Musím říct, že tento ročník jsem jako návštěvník nakonec pojala hodně pohodově a většinu času jsme trávili s přáteli na dece. Mezitím jsme ale samozřejmě chodili hodnotit a ochutnávat k jednotlivým prodejcům a kulinářům. Předem se omlouvám, že moje dnešní reportáž je krátká, ale jak říkám, atmosféra pro mě tentokrát byla příjemně nicnedělací a navíc byla jsem trošku líná fotit a raději se věnovala přátelům.



Letos nově vybrané místo na Grébovce je moc pěkné a mnohem větší, ale já si nemůžu pomoct - mně se to v Karlíně líbilo víc a navíc atmosféra tam byla taková milejší a sousedštější. Tentokrát působil Apetit piknik jako jedna velká chill out party spolu s dobrým jídlem. No možná těžko říct, co bylo lepší, každopádně každé místo má to svoje. Větší prostor sliboval více stánků s kulináři (neodborníky), kteří, třeba i úplně poprvé, nabízeli svoje výtvory širší veřejnosti. Kulináři ale asi neprošli tak hustým sítem jako vloni a trošku mě zklamali. Mohu říct, že mezi nimi byli skvělí kuchaři se skvělými dobrůtkami, většina z nich ale měla hodně průměrné produkty- většinou pečivo či koláče, jež si doma upeče každá druhá hospodyňka. Pro mě je důležitý i nápad a ten se u mnoha taky nekonal.
Amatérské kulináře jsme tedy prošli rychle a udělali si jasno, kdo vyčnívá. Poté jsme se už přesunuli ke stánkům prodejců a profesionálů, kde nám dokázali spravit apetit :)



Nejdříve jsem si konečně koupila máslo Ghí pod značkou České Ghíčko. Měli i ochucené varianty, ale já přece jen vsadila na klasiku. Dále jsem se nemohla nezastavit u stánku Květuščiny zahrádky, kde prodávají skvělá domácí bylinková pesta. Pro návštěvníky nechyběla ochutnávka a tak si mohl každý vyzkoušet, co mu chutná. Kromě bazalkového, libečkového či třeba šalvějového pesta nechybělo ani to z mědvědího česneku nebo petrželkové. Poslední jmenované jsem si s sebou odnesla domů a už se těším až ho použiji třeba na těstoviny.



Přišlo mi, že se letošní ročník nesl ve znamení sladkostí a burgerů. My jsme vyzkoušeli hovězí a poté i lososový burger a oba byli vynikající. Koláčů a cupcaků bylo na výběr opravdu mnoho, až jeden nevěděl, co má ochutnat. Já jsem vyzkoušela od dvou prodejců a rozdíl by veliký. Ačkoliv všechny ochutnané cupcaky vypadaly nádherně, u jednoho stánku jsme si moc pochutnali, avšak druhé vzorky nás dost zklamaly. Korpus byl tuhý a poleva byla výrazně nastavená margarínem nebo něčím podobným. To mě poučilo, že člověk nesmí dávat jen na vzhled.





Jinak skvělým naším společníkem po celý den byl pro naši partu Cidre Premier Všenory, který nabízeli ve variantě extra brut, brut a demi sec. Když jsme chtěli doplnit tekutiny, zaskočili jsme ke stánku k Anně Grosmanové, která dělá vynikající bezové sirupy a z nich osvěžující limonády.
Tento ročník Apetit pikniku bych zhodnotila jako příjemný sobotní relax s přáteli a hudbou, kde nechybělo dobré jídlo i pití.



Žádné komentáře:

Okomentovat