sobota 28. ledna 2017

Čokoládové banánovo-ovesné lívanečky

Lívance, palačinky a vafle mne nikdy neomrzí. Jsou totiž tak variabilní, že je můžete dělat stokrát jinak. Navíc se dají připravit i ve zdravé variantě, kdy nepoužijete gram mouky nebo rafinovaného cukru. A to je případ i těchto jemných lívanečků, které jsou lehoučké, ale s výraznou čoko-banánovou chutí. Navíc jsou vhodné i pro osoby s intolerancí laktózy, ale na druhou stranu je můžete udělat s obyčejným mlékem. Dochucení už záleží na vašich mlsných jazýčcích. Pro mne je vždy základem nějaké ovoce a v poslední době nedám dopustit na oříšková másla, která bych mohla jíst po lžících i samotná :)



Suroviny:
na  cca16 ks
1 a 1/2 hrnku ovesných vloček
necelé 2 hrnky mandlového mléka (přidávejte postupně podle potřeby)
1 velmi zralý banán
1-2 lžíce agávového sirupu
1 lžička kypřícího prášku (jedlé sody)
2 lžíce kakaa
3 nastrouhané kostičky hořké čokolády

Postup:
V mixéru nebo ve vysoké nádobě ponorným mixérem rozmixujeme vločky s mandlovým mlékem, a banánem, přidáme agávový sirup, kakao, kypřící prášek a nakonec čokoládu a znovu promixujeme do hustější konzistence. V případě, že je těsto příliš husté, přilijeme ještě trochu mléka. Na pánvi rozpustíme trochu kokosového oleje a na něm smažíme jednotlivé lívanečky z obou stran dozlatova. 
Já jsem servírovala s borůvkami a polité ředěným oříškovým máslem, mňam :)


4 komentáře:

  1. Mňam, tak už vím, co si udělám na snídani :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoišej a pak dej vědět, jak chutnaly :)

      Vymazat
  2. Vyzkouším! navíc mám intoleranci, takže jsou vhodné i pro mě! BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat