sobota 21. října 2017

Ovesné lívance s karamelizovanými jablíčky

Tak tu mám pro vás další tip na skvělou a relativně zdravou snídani. Tentokrát je to snídaně spíše víkendová, ale jestli máte trochu času i ve všední den, tak proč ne. Po takovém začátku dne se musí určitě hned lépe pracovat :) Lívance obsahují islandský Skyr z Bohušovické mlékárny a také ovesnou mouku, což je zdravější alternativa ke klasickým lívancům. A mohu potvrdit, že jsou skutečně lehké jako obláček a určitě vás ráno nijak nezaplácnou. S cukrem jsem také šetřila, protože sladkou chuť vám dodají karamelizovaná jablíčka, které jsou prostě pecka a navíc se výborně hodí do tohoto podzimního období. Vůně jablek, karamelu a skořice...to je prostě ta pravá podzimní atmosféra :) My jsme si pochutnali moc a určitě je zase brzy udělám. Jen musím dávat pozor na karamelizovaná jablíčka. Začaly mi z hrnce mizet ještě dřív než jsem měla hotové lívance :)


Suroviny:
na 2 porce
na lívance
200 g Skyru bez příchuti
cca 7-8 lžic ovesné mouky
1 balení vanilkového cukru
1 lžička prášku do pečiva
2 velká vejce
4 lžíce polotučného mléka
špetka soli
trochu tuku na smažení

na karamelizovaná jablka
3 lžíce másla
1 velké jablko Golden Delicious
30 g cukru krupice
1 menší kousek celé skořice
2 lžíce sekaných vlašských ořechů

Postup:
Nejprve si připravíme karamelizovaná jablka tak, že v kastrůlku rozehřejeme máslo a přidáme na kousky nakrájené a oloupané jablko, které zasypeme cukrem. Jablka s cukrem na středním ohni za občasného míchání lehce opékáme, přidáme i skořici. Než jablka začnou karamelizovat, trvá to asi 10 minut. Je potřeba je hlídat a míchat, abych se nepřipekla. Na konci procesu k jablkům přisypeme i ořechy a dobře promícháme, odstavíme stranou.
Nyní připravíme těsto na lívance. Do větší mísy dáme Skyr, mouku, cukr i prášek do pečiva a sůl a dobře promícháme. V jiné misce rozšleháme vejce s mlékem a poté přilijeme ke Skyru a znovu důkladně promícháme až se směs pěkně spojí.  Měli bychom získat středně tekuté těsto. V případě potřeby přidáme buď kapku mléka nebo naopak mouky. Na pánvi či lívanečníku rozehřejeme kapku tuku na smažení a lívance smažíme dozlatova z obou stran.
Hotové lívance navrstvíme na talíři na sebe, poklademe jablky a můžeme dozdobit třeba ještě šlehačkou nebo polít trochou javorového sirupu. Já jsem lívance tentokrát ozdobila brusinkových Skyrem, který se k jablíčkům krásně hodil.





4 komentáře:

  1. Ovesné lívance jsem už dlouho neměla :) ty tvé vypadají skvěle a ještě s karamelizovanými jablíčky, mňam.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Neli :) ovesné jsou moje oblíbené a právě se skyrem nebo řeckým jogurtem je to top :)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. já taky :) vafle a lívance na milion způsobů... jen by je taky jednou za mě mohl udělat někdo jiný :D :D

      Vymazat