čtvrtek 19. října 2017

Snídaňová miska se skyrem

Tentokrát mám pro vás rychlý a jednoduchý recept na zdravou snídani. Zúčastnila jsem se soutěže s Bohušovickou mlékárnou a konečně jsem vyzkoušela ten proslulý Skyr. Takovou dobu se ho chystám vyzkoušet a konečně až tato soutěž mne k tomu konečně dotlačila :D
Kdo by nevěděl, tak Skyr je původem z Islandu a k nám do Čech se dostal docela nedávno. Je to vlastně takový jogurt, ale i není. Kdo si udržuje linii, tak určitě ocení nízký obsah tuků, ale velký obsah bílkovin. Jak jsem ho vyzkoušela, tak mohu říct, že má hustou konzistenci, asi jako řecký jogurt. Skyr bez příchuti má velmi neutrální a plnou chuť. Protože mám ráda různé snídaňové kaše, použila jsem Skyr právě do jedné takové, která dýchá podzimní atmosférou.


Suroviny:
na 2 porce
1 kelímek Skyru z Bohušovické mlékárny
150-170 ml polotučného čerstvého mléka
4 lžíce jemných vloček
1 lžíce strouhaného kokosu
1 lžíce chia semínek
1-2 lžíce datlového sirupu
1/2 lžičky perníkového koření, trocha skořice
1 lžíce kakaových zlomků

datlový sirup a 1 čerstvý fík na dozdobení

Postup:
Kaši připravujeme večer předem. Ve větší misce smícháme Skyr a mléko. Mléko přidáváme raději postupně podle toho, kolik ho ostatní suroviny nasají. Dále přimícháme vločky, kokos a chia semínka. Osladíme podle chutí datlových sirupem a ochutíme kořením. Misku překryjeme potravinářskou fólií a necháme uležet přes noc v lednici. Ráno ještě do kaše přimícháme kakaové zlomky. No a ke kaši nesmí chybět ovoce. Já jsem tentokrát vybrala fíky, ale skvělé jsou i švestky.

Poprvé jsem tuto kaši zkoušela pouze s neochuceným Skyrem, abych mohla porovnat tu základní chuť. Neochucený Skyr je prostě nejlepší na další různé chuťové experimenty, protože chuť dalších surovin nijak nenaruší. Ale podruhé jsem kaši zkoušela i se Skyrem brusinka a to byla také velmi povedená kombinace.



1 komentář: